GLASBA
Opis predmeta |
Predmet glasba v gimnaziji nadgrajuje poznavanje in poglabljanje glasbenih znanj in oblikuje dijakovo estetsko občutljivost ter vrednotenje v glasbeni umetnosti. Izbrane vsebine ustrezajo splošni in glasbeni inteligenci dijakov. Vsebine in dejavnosti spodbujajo dijake, da kritično vrednotijo glasbo in jo upoštevajo kot spremljevalko v različnih življenjskih situacijah.
Splošni cilji/kompetence: – vzbujanje pozitivnih čustev do glasbe; – vzpostavljanje dejavnega odnosa do glasbe; – spodbujanje estetskega in splošnega razvoja s poslušanjem glasbe, njeno izvajanje in ustvarjanje; – razvijanje interesa in odgovornosti za različne oblike glasbenega udejstvovanja; – oblikovanje pozitivnega odnosa in odgovornosti do slovenske in svetovne glasbene kulture; – razvijanje občutljivosti in strpnosti do različnih glasbenih kultur; – oblikovanje glasbenih vrednot, ki so pomembne za slovensko in svetovno glasbeno kulturo; – oblikovanje pozitivnega odnosa do dejavnega poslušanja, izvajanja, ustvarjanja in doživljanja glasbe; – poznavanje glasbe različnih časovnih obdobij, žanrov in zvrsti; – razvijanje kritične presoje in vrednotenja glasbe; – vzgajanje za zdravo zvočno okolje; – povezovanje glasbe z drugimi umetnostmi, predmeti in področji; – spoznavanje glasbenih pojmov in zakonitosti glasbenega jezika; – razvijanje sporazumevanja in komuniciranja v glasbenem jeziku; – usmerjanje v ustvarjalno uporabo glasbenega znanja v šolskem, zunajšolskem in poklicnem izobraževanju; – razvijanje uporabe tehnologije informacijske družbe.
|
Matura |
/
|
Tekmovanja |
/
|
Priprave na tekmovanja |
/
|
Vidni rezultati dijakov na tekmovanjih v preteklosti |
/
|
Višja raven in nadarjeni dijaki |
Sodelujoči pri oblikovanju glasbenih dejavnosti: Glasbene dejavnosti na šoli so priložnost za vse dijake, ki imajo radi glasbo, z njo živijo in jim pomeni dodano vrednost k njihovemu vsakdanjiku.
|
Pomoč dijakom |
/
|
Posebnosti predmeta |
Organiziramo in podpiramo različne oblike glasbenih dejavnosti dijakov. Oblike sodelovanja pri glasbenih dejavnostih: – solistično izvajanje: vokalne, vokalno-inštrumentalne glasbe in inštrumentalne glasbe, – skupinsko izvajanje v komornih zasedbah: (glede na sodelovanje in potrebe ter sposobnosti dijakov so izvedljive vse tri zgoraj naštete oblike).
Program glasbenih srečanj in pedagoški pristop: Program in pedagoški pristop se oblikuje glede na število prijavljenih in glasbeno predznanje dijakov. Časovna omejenost vadbe se prilagodi številu prijavljenih in sodelujočih. a) Program: – oblikovanje različnih glasbenih zasedb (glede na sposobnosti dijakov), – spodbujanje izvajanja različnih glasbenih zvrsti, – oblikovanje glasbenih nastopov, – sodelovanje z drugimi kulturnimi dejavnostmi na šoli.
|
Izjave dijakov |
/
|