Izobraževanje na daljavo

Šolanje na daljavo 

Na Gimnaziji Franceta Prešerna smo že v šolskem letu 2005/2006 pristopili k projektu, ki ga je takrat v sodelovanju z Olimpijskim komitejem Slovenije in Telekomom Slovenije začel in vodil zavod MIRK. Pri izdelavi gradiv smo ves čas sodelovali tudi z Zavodom za šolstvo Republike Slovenije.

 

Naš osnovni cilj je bil olajšati in individualizirati potek šolanja dijakom, ki se ukvarjajo z vrhunskim športom in zaradi tega veliko izostajajo. Tako so s pomočjo tega projekta znanje na daljavo pridobivali – in ga še vedno – številni vrhunski športniki, dijaki Gimnazije Franceta Prešerna: skakalni asi Jurij Tepeš, Peter Prevc, Mitja Mežnar, Jaka Hvala, Nejc Dežman, Anže Lanišek, kombinatorca Gašper Berlot in Marjan Jelenko, tenisač Grega Žemlja, alpski smučarji Jakob Špik, Štefan Hadalin, Miha Hrobat, smučarska tekačica Anamarija Lampič, plavalec John Peter Stevens in številni drugi. Še posebej smo ponosni na hokejista Luka Kalana, ki je v šolskih letih 2010/2011 in 2011/2012 živel in igral v Salzburgu in je kljub temu želel zaključiti šolanje na naši gimnaziji. Večino ocen je pridobil na daljavo in najboljši dokaz, da je na ta način kakovostno pridobil potrebna znanja, je podatek, da je z zelo lepim uspehom opravil maturo.

 

Šolanje na daljavo poteka na različne načine. Vsi predmetni aktivi imajo spletne učilnice, v katerih učitelji objavljajo gradiva, preverjanja, delovne in učne liste ipd. Zahtevnejša oblika pa je ocenjevanje znanja na daljavo, ki ga po potrebi izvajamo pri največ odsotnih dijakih. Lahko se oceni samo del snovi ali pa celo predmet v celoti. Večina dijakov, ki se odloči za šolanje na daljavo, uporablja kombiniran način, torej obiskujejo redni pouk, ko pa so veliko odsotni, si pomagajo s šolanjem na daljavo. Delo je popolnoma individualno, saj imajo dijaki različne potrebe. Tako npr. plavalci in plezalci lahko zaključijo šolsko leto že v začetku meseca maja, saj so kasneje zelo obremenjeni s treningi in tekmovanji. V tem obdobju pa npr. alpski in nordijski smučarji šele začnejo redno prihajati v šolo, saj so manjkali celo zimo in se nato trudijo do konca šolskega leta nadomestiti zamujeno. V izjemnih primerih (npr. ko dijak odide v tujino) lahko na daljavo ocenimo tudi celotne predmete in tako tudi takim športnikom omogočimo, da zaključijo program, v katerega so se vpisali.

 

V sodobni šoli si brez pomoči informacijske tehnologije učnega procesa ne moremo več predstavljati. Napredek tehnologije in zahteve sodobnega športa ter življenje športnikov postavljajo učitelje in dijake športnike pred vedno nove izzive. Prepričani smo, da je šolanje na daljavo pravi odgovor nanje in da ta način izobraževanja predstavlja prihodnost sodobne šole.


Sašo Komovec, koordinator projekta na Gimnaziji Franceta Prešerna


Povezave:

www.olympic.si/.../studij-na-daljavo-na-gimnaziji-franceta-preserna-1528/

www.olympic.si/.../studij-na-daljavo/

www.olympic.si/.../sportniki/

www.olympic.si/.../koordinatorji/