Skoči na glavno vsebino

TALK TO ME, I’M HERE! (GOVORI Z MENOJ, TUKAJ SEM! –

PROJEKT ERASMUS +/PROJEKT PARTNERSTVO ZA IZMENJAVO MED ŠOLAMI

 

 

V projektu Erasmus +, UG_Interaction KA229/Projekt partnerstvo za izmenjavo med šolami, poleg naše šole sodelujejo še:

– Finska šola kot koordinator: Vaskivuoren lukio secondary school iz mesta Vantaa na Finskem,

– Francoska ekonomsko-turistična gimnazija Lycée Cordouan iz mesta Royan in

– Španska šola IES LA Patacona iz Valencie.

 

Še pred začetkom epidemije smo tako na šoli (novembra 2020) gostili profesorje s Finske in Španije ter skupaj pripravili program projekta.

 

Projekt se je pričel 1. 12. 2020 in bo trajal dve leti.

 

Tema, ki smo jo izbrali, je aktualna za mlade: INTERAKCIJA – učinkovito sporazumevanje mladih v 21. stoletju tako na osebnem kot tudi poslovnem področju. Projekt smo poimenovali: Talk to me, I'm here!

 

Projekt je osnovan na t. i. 6 C – kompetencah (deep learning competencies): 1. Critical thinking (kritično mišljenje), 2. Creativity (kreativnost, ustvarjalnost), 3. Collaboration (sodelovanje), 4. Communication (sporazumevanje), 5. Citizenship (državljanstvo) in 6. Character (karakter).

 

Namen projekta je omogočiti dijakom, da spoznajo različne načine sporazumevanja v posameznih državah (na Finskem, v Franciji in Španiji) na osebni ravni in da usvojijo različne sporazumevalne načine in kompetence, ki jih bodo kasneje potrebovali tudi pri iskanju službe in pri sporazumevanju na trgu dela.

 

Dijaki bodo med obiskom posameznih držav in na različnih delavnicah na šolah gostiteljicah razvijali jezikovne kompetence, izmenjavali izkušnje o verbalni in čustveni komunikaciji, veščinah socialnega sporazumevanja in si tako pripravili tudi osnove za morebitni študij ali iskanje službe v tujini. Na osnovi obiskov in delavnic v posameznih državah bo nastalo različno gradivo (časopis, blog ...), ki bo služilo tudi za širjenje usvojenih znanj in spoznanj. Sodelovanje in potovanja pri projektu bodo za dijake brezplačna.

 

Čeprav bi s projektom in obiski morali pričeti že v začetku leta, smo zaradi epidemiološke situacije vse fizične izmenjave prestavili na drugo polovico letošnjega leta in na prihodnje leto, v tem času smo pričeli z dejavnostmi preko videokonferenc, da se pred potovanji dijaki spoznajo, izmenjajo že malo izkušnje in pridobijo osnovna znanja o kraju, šoli, državi, kamor bodo kasneje potovali. Vsi že komaj čakamo na ugoden čas, ko bomo lahko odšli na Finsko, v Francijo in Španijo in ko bomo lahko gostili vse partnerske šole tudi pri nas v Sloveniji.

 

Projekt vodi prof. Marija Vreček Sajovic, sodelujejo tudi: prof. Nika Lampret, Natalija Majes, Romana Čemažar in Nina Ražen.

 

DOSEDANJE AKTIVNOSTI PROJEKTA:

 

1. Videosrečanje z udeleženimi profesorji – mentorji: sreda, 20. januarja 2021

Erasmus Meeting: od 18.00 do 20.00: dogovor o videosrečanjih pred začetkom potovanj Osnutek programa video srečanj.

 

2. Videosrečanje s finsko šolo VANTAA VASKIVUOREN LUKIO: petek, 5. marca 2021

– dijaki so najprej predstavili svojo šolo in na podlagi slikovnih iztočnic svojo državo,

– v delavnicah, v mešanih skupinah so nato v angleščini debatirali o stereotipih o Slovencih in Fincih,

– srečanje smo zaključili z vtisi in občutki dijakov – evalvacija.

 

3. Videosrečanje s francosko šolo LYCÉE CORDOUAN: ponedeljek, 17. maja 2021

– Dijaki so na osnovi PPT predstavili svojo šolo in izpostavili zanimivosti in informacije o Sloveniji.

 

– V pogovoru, v mešanih skupinah, so se nato spoznali, predstavili svoje sošolce in se pomenili o najpogostejših stereotipih obeh narodov.

 

– Ob zaključku srečanja so dijaki napisali nekaj svojih vtisov v »pogovorno okno«.

 

4. Videosrečanje s špansko šolo IES LA PATACONA-ALBORAYA: ponedeljek, 24. maja 2021

– Dijaki so se predstavili in na kratko predstavili tudi obe šoli ter na osnovi slikovnih iztočnic povedali nekaj o državah.

 

– Dijaki so se razdelili v mešane skupine in na osnovi iztočnic govorili o stereotipih, s poudarkom na stereotipih o španskem in slovenskem narodu …

 

– Dijaki so ob zaključku strnili misli in jih zapisali v »pogovorno okno«.

 

 

PROJEKT ERASMUS + V ŠOLSKEM LETU 2021/22

 

13. september 2021

 

Videosrečanje z mentorji vseh šol, kjer smo se dogovorili o terminih izvajanja aktivnosti v novem šolskem letu.

Prvo srečanje v živo za mentorje na Finskem bo od 11. do 13. oktobra 2021.

 

11.–13. oktober 2021/ Srečanje mentorjev projekta vseh vključenih šol na šoli VASKIVUORI SECONDARY SCHOOL v Helsinkih

 

Srečanja sta se udeležili mentorici Marija Vreček Sajovic in Natalija Majes.

Na srečanju smo izmenjali izkušnje na področju digitalnih kompetenc vseh vključenih šol in uporabo digitalnih orodij. Spoznavali smo finski šolski sistem in utrip na srednji šoli Vaskivuoren lukio.

 

Dogovorili smo se o nadaljevanju aktivnosti z dijaki v živo, in sicer:

–      od 12. do 18. decembra 2021 na šoli IESPATACONA v Valencii,

–      od 2. do 8. maja 2022 na šoli CORDOUAN v Franciji.

V naslednjem šolskem letu bo v oktobru 2022 sledilo gostovanje vseh šol na naši šoli, v januarju 2023 pa zaključno srečanje na Finskem.

 

30. november 2021/ Video srečanje vseh dijakov, ki bodo potovali v Španijo

 

Na srečanju so se dijaki spoznali s španskimi vrstniki in svojimi gostitelji. Koordinatorica španske šole, Lucia Carel, je predstavila pester program v času izmenjave. Tema prve mobilnosti dijakov je lažne novice in vpliv socialnih omrežij na življenje posameznikov.

 

1. MOBILNOST / ŠPANIJA (IES PATACONA, VALENCIA) od 13. do 17. decembra 2021

 

AKTIVNOSTI DIJAKOV:

– 1. dan – spoznavanje in predstavitev posameznih držav s prispevkom o lažnih novicah

– 2. dan – obisk lokalne medijske hiše in predavanje psihologinje o vplivu medijev

– 3. dan – spoznavanje z različnimi IKT orodji (Canva,…) za oblikovanje filmov, predstavitev, analiz,…

– 4. dan – obisk Valencie

– 5. dan – sklepni pogovori o krovni temi in izdelava zaključnega videa.

 

Povezava na zaključno videopredstavitev: https://www.youtube.com/watch?v=ozRXJd92IbY

 

2. MOBILNOST / FRANCIJA (Lycée Cordouan, Royan) od 11. do 15. aprila 2022

 

AKTIVNOSTI DIJAKOV:

– 1. dan – spoznavanje dijakov in kratka predstavitev mnenj dijakov o tem, kaj jim pomeni beseda »interakcija«;

– 2. dan – aktivnosti v šoli po skupinah, spoznavanje različnih orodij za promocijo projekta (canva, oblikovanje spletnih strani, twin space, videopredstavitev, izdelava posterjev, časopisnih člankov, oglaševanje na Youtube in Tik Toku);

– 3. dan – ekskurzija z ladjo do svetilnika Phare de Cordouan;

– 4. dan – team building na plaži v Cordouanu, izdelava logotipa projekta v pesku in zaključek delavnic v šoli;

– 5. dan – izdelava zaključne videopredstavitve, predstavitev projekta dijakom Gimnazije Cordouan, zaključna prireditev s podelitvijo certifikatov.

 

Povezava na zaključno videopredstavitev: https://youtu.be/wCwNGYJjsd0

 

 

PROJEKT ERASMUS + V ŠOLSKEM LETU 2022/23

 

3. MOBILNOST/SLOVENIJA, Gimnazija Franceta Prešerna, od 3. do 7. oktobra 2022

 

AKTIVNOSTI DIJAKOV: JOB INTERVIEW

- 1. dan – spoznavanje dijakov (predstavitev gostov in gostiteljev), predstavitev domačih nalog, dijaki so pripravili nasvete za uspešen razgovor za službo, sledila je okrogla miza na MO Kranj s podžupanom, gospodom Janezom Černetom na omenjeno temo in ogled mesta Kranja, ki so ga pripravili slovenski gostitelji. Sledil je še ogled rovov pod Kranjem.

 

- 2. dan – delo v različnih delavnicah s podjetniki: izdelava življenjepisa z orodjem ONE PAGER, zbiranje namigov za pripravo na razgovor za službo, izdelava vodnika za razgovor za službo tako z vidika iskalca zaposlitve kot delodajalca.

 

- 3. dan – dokončanje izdelkov in ogled Ljubljane

 

- 4. dan – ekskurzija v Nordijski center Planica, voden ogled in premagovanje strahu s spustom po jeklenici nad planiško velikanko. Postanek na Bledu.

 

- 5. dan – predstavitev projekta drugim dijakom na šoli, podelitev certifikatov in zaključek

 

 

4. MOBILNOST/ FINSKA (Vaskivuoren lukio Vantaa) od 16. do 20. januarja 2023

AKTIVNOSTI DIJAKOV: Čustvena inteligenca, telesna govorica

 

1. DAN/Spoznavanje dijakov, predstavitev domače naloge o čustveni inteligenci: dijaki vseh vključenih držav so predstavili konkretne primere empatije, sledila je delavnica o čustveni inteligenci in telesni govorici.

 

2. DAN/Dijaki so se pripravljali na nastop v vrtcu, kjer naj bi otroke učili izštevanke v različnih jezikih, v popoldanskem času so si ogledali muzikal Flashdance, v izvedbi dijakov gostiteljske šole.

 

3. DAN/Dopoldan je dijake obiskala mlada finska pesnica Aura Nurmi, ki je izvedla delavnice pisanja poezije (spoken word poetry) in predstavila tudi svoje umetniško ustvarjanje. Po kosilu je sledil ogled Helsinkov, glavnega mesta, kjer so vlogo vodnikov prevzeli dijaki gostitelji. Dijaki so doživeli tudi zanimivo izkušnjo finske savne.

 

4. DAN/V dopoldanskem času so dijaki obiskali otroke v sosednjem vrtcu in jih učili izštevanke v francoščini, španščini in slovenščini in se pri tem zelo zabavali. Sledil je povzetek celega tedna, ki so ga dijaki oblikovali po skupinah z različnimi orodji, kot so npr. Canva. Sledile so predstavitve končnih izdelkov.

 

5. DAN/ Zadnji dan je bil namenjen podelitvi certifikatov za udeležbo na izmenjavi ter predstavitvi projekta drugim dijakom gostiteljske šole. Sledilo je še obvezno fotografiranje in že se je delovni teden projekta zaključil.

 

Mobilnost na Finskem je bila tudi zadnja v seriji mobilnosti projekta Interaction. Glede na veliko zadovoljstvo udeleženih dijakov in bogastvo izkušenj, ki so si jih pri tem projektu pridobili, že razmišljamo o prijavi novega tovrstnega projekta.