Skoči na glavno vsebino

Šolsko leto začeli s pestrimi izbirnimi vsebinami

Na GFP smo novo šolsko leto tako kot pretekla začeli z mnogimi ekskurzijami, tabori in drugimi pestrimi aktivnostmi v okviru izbirnih vsebin. Dijaki so v pestri ponudbi izbrali dejavnosti, ki jih veselijo, in s katerimi jih že med formalnim izobraževanjem opremimo z veščinami in znanji 21. stoletja.

 

Dijaki prvih letnikov so na spoznavnem taboru v Bohinju spoznavali svoje sošolce in razrednike ter vzpostavili prve zametke osebnih in razrednih vizij. Na Vogarju so občudovali Bohinjsko jezero. Nastanjeni v Hostlu pod Voglom so bili športno zelo aktivnosti, saj so plezali, kolesarili in se vozili s kanuji. Ogledali so si tudi cerkev sv. Janeza Krstnika iz 12. stoletja.

 

Drugošolci so bili na taboru v Osilnici ob Kolpi. Dneve so si krajšali s kolesarjenjem, veslanjem, plezanjem in lokostrelstvom. Opazovali so tudi sveže medvedje sledi, večere pa preživeli ob tabornem ognju. Nekateri dijaki 2. letnikov so na pohodniško obarvani ekskurziji uživali v lepotah Pokljuke in Bohinja. Ogledali so si visoko barje Šijec in se preko planine Uskovnice spustili v Studor, kjer so si ogledali Oplenovo hišo, in ob Bohinjskem jezeru cerkev sv. Janeza Krstnika.

 

Dijaki višjih letnikov so lahko odšli na ekskurzijo v London ali Pariz. Tretješolci so se odpravili v francosko prestolnico, ki nikoli ne razočara. Pričakal jih je na novo zlatorjavo obarvan Eifflov stolp, pripravljen na olimpijske igre, ki bodo prihodnje leto. Popeljali so se z ladjico po Seni in občudovali znamenitosti Pariza. Navdušil jih je Louvre in Montmartre s svojim uličnimi umetniki. Seveda so se zabavali tudi v Disneylandu.

 

Tisti dijaki, ki so se za štiri dni podali v London, so ga doživeli v prekrasnem vremenu in za London nenormalno visokih temperaturah. Prvi dan so se sprehodili čez Millenium Bridgestone do druge največje katedrale na svetu, St. Paul's Cathedral, in večer zaključili na živahnem Leicester Squaru. Sledila sta dva dneva, polna ogledov, od Lodon Eye, vožnje z ladjico, obiska novega finančnega središča Canary Harf, sprehoda pod reko Temzo, uradnega prehoda z vzhoda na zahod na ničelnem poldnevniku, do druženja z znanimi osebnostmi v muzeju voščenih lutk. Drugi večer so zaključili pri najvišjem nebotičniku, Shardu, in panoramskem razgledu na Tower Bridge, the City in Tower. Zadnji dan so potrkali na vrata kralju, ampak ga žal ni bilo doma. Seveda ga je kot vedno varovala kraljeva straža.

 

Nekateri dijaki so se odločili za ogled naše lepe Slovenije. Ogledali so si Dovžanovo sotesko in delovno taborišče Ljubelj. Četrtošolci pa so se podali na Pot miru od Alp do Jadrana. Ogledali so si Kostnico, monumentalni spomenik 1. svetovne vojne, zatem pa še muzej na prostem na Kolovratu. Ekskurzijo so zaključili z ogledom Tolminskih korit, najbolj južne in najslikovitejše vstopne točke v Triglavski narodni park.

 

Svoje znanje izven šolskih klopi so dijaki splošne gimnazije lahko pridobivali tudi na naravoslovnih delavnicah pri biologiji, fiziki in kemiji na terenu kanjona Kokre in v rovih starega Kranja. Pri kemiji so ugotavljali, ali je reka Kokra čista in se v njej lahko kopajo. Pri biologiji so raziskovali ekologijo človeške ribice. V kranjskih podzemnih rovih so si vodeno ogledali SOS center Proteus, kjer so se seznanili z biološko kakovostjo vode, varstvom človeške ribice in njeno ogroženostjo. Pri fiziki so dijaki preučevali vodotok Kokre. Merili in risali so profil reke ter izračunali površino prereza. Določili so povprečno hitrost vodnega toka. Iz izmerjenih količin so izračunali prostorninski in masni pretok Kokre.

 

Imeli so še mnoge druge dejavnosti, od kulturnih prireditev, gledaliških predstav, ogleda Narodne galerije in Ljubljane do podjetniških delavnic in predavanj, kot so Vstop na trg dela in Moja podoba za mojo prihodnost, ter knjižnično-informacijskih znanjih do obiska Kovačnice in trgovin Štacuna Rokodelc, Kr'Zašij in Kr'Štacuna. Dijaki 2. letnikov ekonomske gimnazije so obiskali kranjski podjetniški inkubator, Kovačnico. Ogledali so si nekaj uspešnih projektov, ki so jih izvedli v okviru PONI – POdjetno Nad Izzive, in OpenLabove laboratorije. Izvedeli so, kaj je socialno podjetništvo. Dijaki 4. letnikov so prisluhnili tudi predavanju gospe Sabine Leben iz sindikata Mladi plus. Predavateljica je dijakom povedala mnogo zanimivih informacij, ki jim bodo koristile v bližnji prihodnosti. Izpostavila je, da je najpomembneje, da razvijajo kompetence, ki jih iščejo delodajalci, in lastnosti, spretnosti ter veščine, ki jih tudi osebno najbolj zanimajo. Če nekaj delaš z veseljem in ljubeznijo, se to zagotovo opazi in si lažje zaposljiv. 

 

V okviru kulturnih dejavnosti so si dijaki ogledali dramatizacijo Levstikove pripovedke Martin Krpan. Zgodbo, ki jo vsi poznamo, so tokrat doživeto predstavili ljubiteljski igralci KUD-a Predoslje. Zanimivo je bilo že samo prizorišče na župnijskem posestvu, ki so ga spremenili v cesarski Dunaj in v Krpanovo domačijo na Vrhu pri Sveti Trojici. Lahko so občudovali zgodovinske kostume in mojstrsko masko, ki je še poudarila značaj posameznih likov. Dotaknila se jih je tudi izkustvena gledališka predstava Planet X, s katero so igralci in dijaki sami prikazali povezavo med podnebno krizo in migracijami. Dijaki so se znašli v vlogah voditeljev držav. O doživetem so se pogovorili s strokovnjakinjo za podnebne spremembe in migracije ter človekove pravice iz Umanotere in Humanitasa. Delavnica ni pustila nikogar ravnodušnega, saj se bomo morali začeti zavedati, da bomo samo s spremenjenim načinom življenja ohranili Zemljo in življenje na njej. 

 

Na delavnici Naj vam vaša podoba odpira vrata, ki jo je izvedla priznana strokovnjakinja za celovito podobo in bonton, ga. Lea Pisani, je predavateljica poudarila, da ima naša podoba veliko moč, saj nam lahko pomaga bolje živeti, lažje komunicirati in hitreje priti do cilja. Težiti moramo k temu, da bomo imeli doma kakovostne kose oblačil, in se izogibati hitri modi, ker se je hitro naveličamo in ker onesnažuje okolje.

 

Tudi med šolskim letom bomo dijakom tako kot ob njegovem začetku omogočili številne pestre obšolske dejavnosti, projekte, krožke, tekmovanja, izmenjave ..., s katerimi bomo nadgrajevali v šoli pridobljeno znanje. Dijaki bodo tako še bolj pogumno in prešerno stopali po želeni poti in uresničevali svoje cilje.

Ogled seznama objav