ERASMUS+, IZMENJAVA S I. GIMNAZIJO OSIJEK
Februarja 2025 smo od 3. 2. do 8. 2. gostili hrvaške dijake s I. gimnazije Osijek s Hrvaške. Preživeli smo sedem pestrih dni, sklepali prijateljstva, ustvarjali, raziskali Gorenjsko, odveslali s čolni do blejskega otočka, prehodili Ljubljano in prepluli Ljubljanico, odkrivali občutljiv kraški ekosistem Škocjanskih jam, se sprehajali po Kranju in jedli kremne rezine, odigrali prijateljsko odbojkarsko tekmo in se preizkusili v kegljanju. Pestro je bilo tudi na delavnici DSD in psiholoških delavnicah, na katerih smo ugotavljali, kaj so socialne kompetence ter z različnimi nalogami spoznavali pomembnost empatije.
To je le del pestrega tedna, ki ga že nadaljujemo v prelepem slavonskem mestu Osijek, kjer poglabljamo naša prijateljstva.
ERASMUS+, naši dijaki v Osijeku
Od 2. 3. do 8. 3. smo obiskali Osijek, čudovito mesto ob reki Dravi. Teden smo začeli z raziskovanjem starega mestnega jedra in ogledom osiješke trdnjave, ki priča o bogati zgodovini mesta. Obiskali smo tudi Kopački rit, enega najpomembnejših močvirnatih območij v Evropi, ter Đakovo, kjer smo si ogledali veličastno katedralo in kobilarno z lipicanci. Poleg raziskovanja smo se udeležili psiholoških delavnic, kjer smo se pogovarjali o pomembnih temah in se še bolj povezali. Navdušila nas je tudi osiješka Opus Arena, sodoben športni center. Poseben del izmenjave je bil pust, ki smo ga praznovali skupaj s hrvaškimi vrstniki – našemili smo se, se zabavali in uživali v prazničnem vzdušju. Zadnji dan pa smo obiskali naravni park Jankovac, znan po čudovitih gozdovih, slapovih in mirnem okolju. Izmenjava nam je omogočila, da smo bolje spoznali hrvaško kulturo, zgodovino in način življenja, hkrati pa smo ustvarili nepozabne spomine in utrdili prijateljstva.
MOBILNOST OSEBJA – JOB SHADOWING – HRVAŠKA, 2. 3. do 8. 3. 2025
Od 2. do 8. 3. 2025 sem se kot profesorica ekonomskih predmetov udeležila job shadowinga na I. Gimnaziji Osijek na Hrvaškem.
Namen sledenja na delovnem mestu je primerjava učnih metod dela in primerjava načina izvajanja pouka na Hrvaškem in v Sloveniji. Svoje delo lahko profesorji izboljšamo tudi tako, da dobimo možnost opazovati pouk v drugi državi, da pridobimo nova znanja, spretnosti in veščine, ki jih prenesemo v svoje delovno okolje.
Gostitelji so nam prijazno razkazali šolo in nam predstavili program šole, ki je splošna gimnazija. V vsakem letniku pa imajo en športni oddelek.
Ravnatelj šole nam je predstavil delo in kako deluje šolski sistem na Hrvaškem, koordinatorica projekta Erasmus+ pa projekte, ki jih izvajajo v tem šolskem letu. Svoje delo nam je predstavila tudi psihologinja in splošna ugotovitev je, da sta si naš in hrvaški sistem kar podobna.
Naša šola gostiteljica pripravlja svoje dijake na splošno maturo, ki pa je drugačna kot pri nas. Pri njih so obvezni trije predmeti: pouk hrvaščine kot materni jezik, matematika in angleščina. Izbira ostalih predmetov pa je odvisna od tega, katero univerzo si izberejo dijaki za študij. Za naravoslovne fakultete morajo dijaki izbrati še dodatne predmete, kar preverijo na posameznih fakultetah. Naša šola gostiteljica pripravlja dijake predvsem za naravoslovne študije, zato dijaki za maturo izberejo še dva ali tri naravoslovne predmete.
Prijetno me je presenetilo, da so na Hrvaškem znižali normativ dijakov v razredu, kar pomeni, da jih imajo v razredu največ 25 in zato je delo in komunikacija v razredu lažja. Zanimivo se mi je zdelo, da nimajo ure za malico, imajo en daljši odmor, v katerem odidejo v bližnjo trgovino po malico.
Ker sem ekonomistka, so se gostitelji potrudili in mi pripravili obisk pouka na Ekonomski in upravni šoli Osijek. Tam sem obiskala dve uri: pouk ekonomije in pouk računovodstva. Način dela je podoben kot pri nas, pa tudi dijaki so si podobni. Dela se frontalno in v skupinah, na koncu sledi poročanje.
Obiskali smo tudi Šolo za uporabno umetnost in oblikovanje, kjer so nam pripravili delavnico iz oblikovanja gline, kjer si je lahko vsak dijak naredil skodelico, ki smo jo dobili za spomin na skupno druženje.
Teden na Hrvaškem je izredno hitro minil, saj je vedno dobro oditi drugam, da primerjamo v čem smo dobri in kje so še možnosti za izboljšave. Predvsem pa sem dobila motivacijo, da bom svoje delo izboljšala in primere dobre prakse širila med svoje kolege.