Skoči na glavno vsebino

Ekonomija

Članice aktiva: Maček Polona, prof., Natalija Majes, prof. in Beti Božnar, prof.

  

Predmet ekonomija je temeljni strokovni predmet, ki pomaga dijakom pri nadaljnjem študiju na različnih fakultetah in služi kot pomoč pri razumevanju vsakodnevnega dogajanja v Sloveniji in v svetu. Ekonomsko znanje jim omogoča hitrejše dojemanje ekonomske teorije in ekonomskih procesov pri poglabljanju znanj v nadaljnjem izobraževanju. Skušamo jim razviti zavest, da je gospodarjenje oziroma varčno ravnanje nujno pri zadovoljevanju naših potreb, saj smo omejeni z denarjem, zato moramo izbirati med nujnimi in luksuznimi dobrinami. Tudi podjetja, ki proizvajajo, omejuje dana količina strojev, opreme, surovin in zaposlenih, zato niso sposobna v celoti zadovoljiti naših potreb. Razložimo jim, da je nujno vključevanje slovenskega gospodarstva v svetovno – srečajo se z izvozom, uvozom, trgovinsko in plačilno bilanco. Dijaki spoznajo različne vrste davkov, ki jih državi plačujemo in socialne transferje, ki jih gospodinjstva prejemajo od države. Predstavimo jim tudi problem brezposelnosti nasploh in v Sloveniji,  pojasnimo jim trg dela, hkrati jih seznanimo z aktivno politiko zaposlovanja.

 

Veliko dijakov izbere ekonomijo kot izbirni maturitetni predmet. Matura je sestavljena iz dveh delov: internega in zunanjega dela mature. Interni del dijaki opravijo na osnovi analize dveh strokovnih časopisnih člankov . Članki so povezani s snovjo predmeta vseh štirih let. Drugi del so izpitne naloge, ki so enake za vse dijake v Sloveniji. V šolskem letu 2024/2025 so bili pri predmetu ekonomija na maturi uspešni vsi dijaki.

 

Za dijake vsako leto organiziramo šolsko tekmovanje iz znanja ekonomije. Najboljši se udeležijo državnega tekmovanja. 

Aktiv ekonomije sodeluje tudi z drugimi aktivi na šoli. Največkrat se za posamezne teme povežemo s tujimi jeziki, podjetništvom in matematiko.

 

Predmet podjetništvo je bil v program ekonomske gimnazije uveden zato, da dijakom pomaga pri razvijanju njihovih sposobnosti in graditvi pozitivne samopodobe. Dijaki naj bi spoznali svoje prednosti in slabosti ter odkrivali svoje talente. Pridobili naj bi temeljna poslovna znanja in postali podjetniki in menedžerji svojega življenja.

 

V drugem letniku obiščejo podjetnike, pripravijo intervju in te naloge predstavijo v razredu. Učijo se z metodo aktivnega učenja in vedno so vsi navdušeni, kakšne zanimive ljudi spoznajo in kaj vse delajo. Ob tem se že odločajo, ali bi imeli svoje podjetje in kaj to pomeni za njihovo profesionalno in osebno življenje. Velika večina zaključi, da se to ne splača, v vsakem razredu pa se vedno najde kdo, ki se že odloči, da bo imel svoje podjetje in da bo svoj šef. Občutek svobode in da razpolagaš sam s seboj pri teh dijakih prevladuje.

 

V 3. letniku dijaki razvijajo svojo poslovno idejo oziroma ustanovijo svoje navidezno podjetje. Narediti morajo raziskavo trga, ali je ideja sploh uresničljiva, SWOT analizo, poiskati ime za podjetje, soočajo se s tem, kje bodo imeli lokacijo podjetja, kaj vse potrebujejo za njegovo ustanovitev, od miz, stolov, računalnikov ... Dijaki oblikujejo razpis za delovno mesto, prijavo na delovno mesto, naredijo europass ter načrt trženja in prodaje. Pri tem se zabavajo s tržnim sporočilom podjetja in oblikovanjem celostne grafične podobe. Zelo radi delajo promocijsko gradivo: posnamejo video in avdio oglase, plakate, prospekte, vizitke, logotipe, nagradne igre, kupone za popuste ...

 

V 4. letniku dijaki spremljajo aktualne oddaje v medijih in o njih diskutirajo, berejo članke in jih povezujejo s teorijo. Zelo radi si tudi ogledajo kakšen film s podjetniško vsebino. Vsak sestavi seminarsko nalogo s področja, ki ga najbolj zanima oz. predstavlja zanj izbiro poklicne smeri. V letošnjem šolskem letu bomo velik poudarek namenili kariernemu svetovanju, finančnemu opismenjevanju in spoznavanju tehnik kreativnega razmišljanja.

 

V okviru predmeta podjetništvo se udeležujemo raznih tekmovanj, kot so tekmovanje iz finančne pismenosti za mlade, tekmovanja iz študije primera (Case study), tekmovanja POPRI in projekta Finančne zvezde.

 

Vedno bolj pa želimo, da se povezujemo z okoljem in izobražujemo mlade tudi glede na potrebe, ki jih ima Gorenjska. Zavedamo se, da mlade učimo za življenje, zato na šolo vabimo zanimive predavatelje, ki govorijo o delu v podjetjih in za različne organizacije. K sodelovanju vabimo vse svoje nekdanje dijake, ki najbolj znajo povedati, zakaj vse je šolanje pomembno in potrebno. Profesorji smo vedno veseli, ko vidimo, kaj vse mladi znajo in obvladajo in da so pripravljeni znanje deliti. Verjamemo v to, da si uspešen tudi tako, da si pripravljen del svojega časa in znanja deliti z drugimi …