Skoči na glavno vsebino

Pestre in zanimive izbirne vsebine in mnoge dejavnosti

V prvih mesecih novega šolskega leta smo imeli različne izbirne vsebine in dejavnosti, tako so dijaki novo šolsko leto začeli motivirani in z dobrimi medsebojnimi odnosi.

 

Dijaki prvih letnikov so se odpravili na spoznavni tabor na Pokljuko, na katerem so hribolazili in obiskali Blejsko kočo na Lipanci. Uživali so v prekrasni naravi. Zanimive so bile tudi popoldanske aktivnosti, ko so dijaki imeli športno delavnico, na kateri so poleg »teambuildinga« vadili razredno plesno koreografijo, ki so jo prikazali na »fazaniranju«. Na delavnici Učenje učenja so spoznali, kako se učinkovito učiti, naslednji dan pa so uživali v Vodnem parku Bohinj, kjer so celo dopoldne plavali, plezali na vodni plezalni steni, se vozili po toboganih... Tabor je dijakom prvih letnikov ostal v lepem spominu in veselijo se novih dogodivščin s svojimi sošolci.

 

Prvošolci so imeli tudi že prvi kulturni dan. Sprehodili so se po Ljubljani in spoznavali Plečnikovo arhitekturo ter obiskali Narodno galerijo, kjer so si ogledali stalno zbirko slovenske umetnosti. 

 

Nekateri dijaki 2. letnikov so preživeli aktivni tabor v Osilnici ob Kolpi. Dneve so si krajšali s pohodi, veslanjem, teambuildingom, kopanjem ... Najpogumnejši fantje so se kopali v Čabranki. Opazovali so tudi sveže medvedje sledi, večere pa preživeli ob tabornem ognju.

 

Dijaki 2. letnikov ekonomske gimnazije so obiskali Kovačnico – podjetniški inkubator Kranja. Najbolj so uživali, ko so v OpenLabovih laboratorijih preizkusili očala za obogateno in virtualno resničnost. Predstavnik Fundacije Vincenca Drakslerja jih je seznanil s projekti, ki jih izvajajo in socialnim podjetništvom. Ogledali so si Štacuno Rokodelc, Kr'Zašij in Kr'Štacuno. Drugošolci so izvedeli, da se tudi v Sloveniji trendi spreminjajo in ljudje že kupujejo manj in bolj premišljeno. Zavedamo se, da moramo skrbeti za okolje in z nakupi podpirati lokalna podjetja in podjetnike. 

 

Drugošolci so imeli tudi kulturni in naravoslovni dan. Ogledali so si predstavo Mali princ, ki so jo uprizorili člani društva Za boljši svet. Gre za moderno priredbo svetovno znane uspešnice, ob kateri so dijaki lahko razmišljali o vrednotah in načinih, kako lahko vsak posebej sooblikuje pot v srečnejši jutri. Po skupni predstavi so sledile delavnice, naslovljene »Daj svetu najboljše, kar imaš, in najboljše se bo vrnilo k tebi«, kjer so prek zgodb in v timskem duhu spoznavali pomen medsebojnega sodelovanja. Naravoslovni dan pa je bil poln zanimivega raziskovanja in eksperimentov. Dijaki 2. letnikov so pri kemiji analizirali reko Kokro in prst v njeni okolici, pri čemer so odkrili pomembne lastnosti in vplive okolja. V okviru fizike so izmerili pretok reke, njeno hitrost ter temperaturo, kar jim je omogočilo bolje razumeti naravne procese. Pri biologiji so si ogledali človeško ribico in se seznanili z njenim edinstvenim habitatom.

  

Zanimivih izbirnih vsebin in dejavnosti so bili deležni tudi tretješolci. V okviru vsebin aktivnega državljanstva so dijaki pridobivali kompetence na področju davčnega opismenjevanja. V goste smo povabili strokovnjake s Finančne uprave Republike Slovenije, ki so dijake osveščali o pomenu davkov v vsakdanjem življenju in družbenih posledicah neizpolnjevanja davčnih obveznosti. V okviru aktivnega državljanstva so si ogledali tudi Hišo Evropske unije in Parlament RS v Ljubljani. V Hiši EU so se udeležili predavanja na temi »Predstavitev Evropske unije« in »Izobraževanje in zaposlovanje v Evropski uniji«.

 

 

Dijaki tretjih letnikov so lahko odšli tudi na tridnevno ekskurzijo v Toskano. Ogledali so si znameniti poševni stolp v Pisi in ostale kulturne znamenitosti. V kraju Vinici pa muzej znamenitega slikarja in znanstvenika Leonarda da Vincija. Ogledali so si še slikovito Arezzo in srednjeveško mesto Siena, ki slovi po znamenitih konjskih dirkah, katedrali Siena in prečudovitem trgu Piazza del Campo. V mestecu San Gimignanoso so si privoščili najboljši gelato na svetu. Firence pa so jih navdušile z znamenitimi katedralami in ostalo izvrstno arhitekturo.

    

Zanimive in poučne so bile za dijake 3. letnikov tudi delavnice s področja psihologije športa, računalništva in virtualne resničnosti, na katere smo povabili zanimive goste. Dijaki tretjih letnikov so se tekom dopoldneva izmenjali na štirih delavnicah. Dr. Katja Žibrek, psihologinja in priznana raziskovalna na Inria v Rennesu v Franciji (National Institute for Research in Digital Science and Technology) je dijakom predstavila pomembne psihološke pojme, ki so povezani z navidezno resničnostjo: kako deluje in kateri mentalni procesi so povezani z njo. Spoznali so pojme navidezna prisotnost, socialna prisotnost in utelešenje. Hana Mraz, nekdanja dijakinja športnica na GFP in sedaj psihologinja, ki se še dodatno izobražuje s kliničnega področja, je dijakom predstavila izzive in cilje svoje karierne poti. Gašper Strniša, mag. org., nekdanji triatlonec in dvakratni Ironman, je dijake popeljal skozi svojo zgodbo od "Couch potata" do Ironmana, kjer je poudaril velik pomen psihološke priprave športnika na tako težki vzdržljivostni preizkušnji. Damjan Beton, psiholog na GFP, pa je dijake opremil z zanimivimi in inovativnimi tehnikami pomnjenja, ki jim bodo nedvomno koristile pri učenju.

 

Dijaki 4. letnikov so na začetku šolskega leta prisluhnili predavanju predstavnice iz sindikata Mladi plus. Predavateljica jim je povedala veliko koristnih in zanimivih informacij, ki jim bodo prišle prav pri vstopu na trg dela. Druga delavnica, ki je pritegnila četrtošolce, je bila Moja podoba za mojo prihodnost. Delavnico je izvedla priznana strokovnjakinja za celovito podobo in bonton ga. Lea Pisani, ki je poudarila, da ima naša podoba veliko moč, saj nam pomaga bolje živeti, lažje komunicirati in nas naredi samozavestnejše in uspešnejše.

    

Za maturante je bila zanimiva tudi ekskurzija Pot miru od Alp do Jadrana, ki je nastala kot odgovor na 1. svetovno vojno. Ob Rabeljskem jezeru so dijaki spoznali njegove značilnosti. Pot jih je vodila preko prelaza Predel, kjer so si ogledali trdnjavo Kluže in spoznali njeno vlogo skozi zgodovino. V Kobaridu so spoznali kostnico in Kolovrat. Sledil je še ogled Tolminskih korit.

 

Dijaki 4. letnikov so imeli organiziran v obliki treh delavnic tudi družboslovni dan. Pri psihologiji so proučevali propagando kot sredstvo vplivanja na stališča, predsodke in stereotipe o različnih družbenih skupinah. Druga delavnica je bila geografska, na kateri so raziskovali vzroke in posledice migracij po svetu. Na zgodovinsko delavnico smo povabili zgodovinarko in etnologinjo ter kulturno antropologinjo Saro Ćosić, ki je spregovorila o svojem delu, v katerem je predstavila dogajanje v Bosni in Hercegovini med vojno devetdesetih letih 20. stoletja, še posebej pa se je osredotočila na izkušnje ljudi, ki so bili zaprti v taboriščih. 

 

Dijakom bomo tudi med šolskim letom kot ob njegovem začetku omogočali številne pestre izbirne vsebine in druge dejavnosti, s katerimi bodo nadgrajevali v šoli pridobljeno znanje, tako bodo še bolj pogumno in prešerno stopali po želeni poti in uresničevali svoje cilje.

Ogled seznama objav