Miha Jagodic – mlad podjetnik z zanimivo startup zgodbo

 

   

foto: osebni arhiv                                                                   foto: osebni arhiv                                                                      foto: osebni arhiv

 

Naš nekdanji dijak Miha Jagodic je soustanovitelj podjetja Bloqstrx, ki razvija v Lizboni sistem pametnih omaric za shranjevanje in prevzem predmetov. Bloq.it je portugalsko podjetje, s katerim je Mihu uspelo prodreti na globalni trg in se preizkusiti v tujini.

 

Poslovna ideja Mihe Jagodica se je rodila pred leti, ko je na eni izmed plaž opazoval vrsto pred stojnico, kjer so shranjevali osebne stvari obiskovalcev. Nekaj let pozneje je v okviru podjetja ABC Business Academy, ki organizira poslovnoizobraževalne programe po svetu, obiskal Silicijevo dolino in tam spoznal Portugalca Joãoja Lopesa, s katerim sta se odločila, da poskusita uresničiti idejo o pametnih omaricah. Pridružil se jima je še Ricardo Carvalho in februarja 2019 so v Lizboni ustanovili podjetje Bloqstrx, v katerem razvijajo in prodajajo rešitve Bloq.it.

 

Bloq.it je sistem pametnih omaric za shranjevanje in oddajo ter prevzem predmetov, ki delujejo prek aplikacije. »V aplikaciji se najprej pokaže zemljevid, kjer lahko uporabnik vidi lokacijo omaric. Ko pride do nje, skenira QR-kodo na njej in tako se omarica odpre. Uporabnik lahko prevzame paket, ki ga je dostavil logist, medtem ko takrat, ko dostavljalec postavi predmet v omarico, dobi informacijo o tem in kodo, s katero lahko dostopa do paketa,« je sistem delovanja pojasnil Miha.

 

Prve omarice so postavili na portugalskih plažah. Pozneje so se za njih zanimali organizatorji festivalov, nakupovalni centri, lekarne, poslovne in stanovanjske zgradbe… Pandemija koronavirusa je še pospešila razvoj in povečala prodajo, saj so številna podjetja iskala rešitev za dostavo izdelkov pri spletnih nakupih in brezstični prevzem. Vendar kot je poudaril Miha se bolj kot na izdelovanje omaric osredotočajo na razvoj in prodajo programske opreme. »Naše omarice so zelo standardizirane in jih lahko kupci na podlagi ustrezne dokumentacije izdelajo marsikje, mi jim nato zagotovimo programsko opremo. Lahko pa celoten sistem kupijo neposredno pri nas.«

 

Za zdaj največ prodajo v Francijo in druge evropske države ter Južno Ameriko. Sklenili so partnerstva s kitajskimi in indijskimi podjetji, ki tržijo njihovo programsko opremo. Srednjeročno največ priložnosti vidijo na Bližnjem vzhodu, kjer je kupna moč velika, prostor je še nezaseden, ter v ZDA, kjer je trg velik, njihove rešitve pa so cenejše od ameriške konkurence.

 

Miha je izkušnje pridobival v Torontu, Silicijevi dolini in na Portugalskem. Prve podjetniške ideje in retorične sposobnosti pa je nabiral na Gimnaziji Franceta Prešerna. Poslovno idejo s pametnimi omaricami je predstavil na gimnaziji pri podjetništvu in tudi že izdelal poslovni načrt. Retorične spretnosti je na gimnaziji nabiral s predstavljanjem in promoviranjem naše šole po osnovnih šolah in na mnogih prireditvah na šoli.

 

Nekaj o podjetju in ekipi lahko preberete na povezavah:

https://www.youtube.com/watch?v=dLLgjf3mFCg