Skoči na glavno vsebino

Sproščeno in zabavno v svet programiranja, 9. - 20. 6. 2025

 

V zadnjih tednih šolskega leta 2024/25 smo se na Gimnaziji Franceta Prešerna Kranj v okviru projekta Katarina z dijaki 1. letnikov podali v svet programiranja malo bolj sproščeno.

 

Na www.code.org so si dijaki lahko izbrali različne naloge programiranja:

  • Programiranje v Minecraft svetu:

https://studio.code.org/courses/aquatic/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor

https://studio.code.org/courses/hero/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor

https://studio.code.org/courses/mc/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor

https://studio.code.org/courses/minecraft/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor

  • S programiranjem se reši iz labirintov iz risank Angry birds, Ice age, Elsa in Ana …:

https://hourofcode.com/code

https://studio.code.org/courses/frozen/units/1/lessons/1/levels/1

 

Tako so na zabaven in sproščen način ponovili osnovne koncepte programiranja, ki smo jih spoznali v Pythonu v okviru projekta Katarina.

 

Ta dejavnost je lahko tudi uvod v programiranje, pred programiranjem v določenem programskem jeziku, saj skozi igro, brez predhodne razlage, spoznajo osnovne koncepte programiranja, spremenljivke, vejitve, zanke, funkcije,… Če aktivnosti uporabljamo kot uvodno motivacijo, je smiselno, da že sproti, ob vsaki novi strukturi ali ob koncu izzivov, z dijaki naredimo pregled osvojenih pojmov ali razjasnimo morebitne dileme.

 

Dijaki so naloge reševali vsak v svojem tempu, hkrati pa s takimi aktivnostmi spodbujamo sodelovalno učenje, saj so si med sabo lahko pomagali. Deležni so bili sprotne povratne informacije, s programiranjem na tak način pa so dijaki bolj uživali, saj se jim je zdelo, kot da so del računalniške igre, ki jo nekateri še vedno radi igrajo.