Skoči na glavno vsebino

                              

 

Naložbo sofinancira Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

 

 

Projekt NA-MA POTI poteka v  sodelovanju z  Zavodom RS za šolstvo, ki je prijavitelj projekta in koordinator konzorcijskih partnerjev. Naša šola bo v projektu sodelovala kot razvojni vzgojno-izobraževalni zavod.

 

Cilj projekta je razviti in preizkusiti pedagoške pristope in strategije oz. prožne oblike učenja, ki bodo tudi z vključevanjem novih tehnologij pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnemu razvoju naravoslovne, matematične in drugih pismenosti (finančne, digitalne, medijske …) otrok/učencev/dijakov od vrtcev do srednjih šol.

 

V projektu analiziramo stanje naravoslovne in matematične pismenosti na VIZih. Na osnovi opredeljenih elementov naravoslovne in matematične pismenosti z opisniki razvijamo in preizkušamo didaktične pristope in strategije za vertikalno in horizontalno udejanjanje teh elementov na vseh ravneh znanja v posameznih starostnih obdobjih. Kritično mišljenje v naravoslovni in matematični pismenosti krepimo s poudarkom na argumentiranju, metakognitivnem razmišljanju in medijski kritičnosti. Izboljšujemo strategije interdisciplinarnega reševanja kompleksnih avtentičnih problemov in učenja z raziskovanjem. Premišljeno vključujemo in uporabljamo IKT za vzpostavitev prožnih in inovativnih učnih okolij, igrifikacijo, programiranje, razvijanje logičnega in algoritmičnega mišljenja. Poudarjamo aktivno vlogo vsakega učenca in sodelovanje po načelih formativnega spremljanja ter personalizacijo ter izboljšujemo odnos učencev do naravoslovja in matematike. Pri projektnih aktivnostih izhajamo tudi iz rezultatov in gradiv preteklih projektov s področja naravoslovja in matematike. Vse aktivnosti projekta bodo izhodišče za pripravo priporočil za razvoj naravoslovne in matematične pismenosti v VIZ po vertikali.

 

Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 4.000.000,00 EUR.

 

Trajanje projekta: 4. 11. 2016 do 31. 10. 2022.

 

Več informacij  o projektu lahko najdete na spletni strani  poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo:

https://www.zrss.si/objava/projekt-na-ma-poti.

 

Projekt NA-MA POTI na GFP

 

Gimnazija Franceta Prešerna je v projektu NA-MA POTI sodelovala kot razvojni vzgojno- izobraževalni zavod v celotnem obdobju trajanja projekta. Na šoli je bil oblikovan projektni tim, ki je poleg ravnateljice in učiteljev naravoslovja ter matematike vključeval tudi učitelje različnih drugih predmetov. Člani projektnega tima so se udeleževali različnih tematskih izobraževanj s področij naravoslovne in matematične pismenosti, kritičnega mišljenja, interdisciplinarnega reševanja kompleksnih avtentičnih problemov, učenja z raziskovanjem, vključevanja in uporabe IKT ter razvoja digitalne pismenosti, vzpodbujanja odnosa do učenja naravoslovja in matematike oz. učne motivacije in finančne pismenosti.

 

Na podlagi gradnikov, podgradnikov in opisnikov naravoslovne in matematične pismenosti ter ob vključevanju finančne in digitalne pismenosti, kritičnega mišljenja, reševanja avtentičnih problemov in odnosa do naravoslovja in matematike so člani projektnega tima razvili in preizkusili številne pedagoške pristope in strategije za vertikalno in horizontalno udejanjanje omenjenih elementov. Člani projektnega tima so svoje preizkušene pedagoške pristope in strategije predstavili na regijskih mreženjih in drugih organiziranih izobraževanjih. Izmenjava izkušenj z drugimi konzorcijskimi partnerji je potekala na omenjenih izobraževanjih preko spletne učilnice z objavljenimi preizkušenimi pedagoškimi pristopi in s sodelovanjem v razvojnem timu za naravoslovno pismenost. V obdobju trajanja projekta so člani projektnega tima spremljali in evalvirali napredek naravoslovne in matematične pismenosti ter pripravili vertikalni izvedbeni kurikul. Ena izmed vodij projektnega tima je sodelovala v razvojnem timu za naravoslovno pismenost, ki je opredelil naravoslovno pismenost in njene gradnike. Člani projektnega tima so bili vabljeni na predstavitve svojih prispevkov na konferencah in v strokovnih revijah.

 

Ker tematika projekta podpira tudi strateške cilje šole, so se kvalitetne in večkrat preizkušene dejavnosti, ki so jih razvili člani projektnega tima, že prenesle v vsakoletno izvajanje pri pouku posameznih predmetov ter tudi OIV.