ŠOLSKA TORBA PRIHODNOSTI

 

Na Gimnaziji Franceta Prešerna Kranj smo se v preteklem šolskem letu pridružili projektu MyMachine, v okviru katerega bodo naši dijaki pridobili izkušnje z delom v robotiki in visoki tehnologiji, hkrati pa bodo vključeni v izdelavo avtonomne šolske torbe od same zamisli do končne izvedbe.

 

Namen MyMachine iniciative je spodbujanje ustvarjalnosti v izobraževanju, in sicer tako, da preko povezovanja vseh stopenj izobraževanja in industrije omogoča uresničitev idej otrok. Osnovnošolci predlagajo idejo za sanjski stroj, študentje načrtujejo, dijaki ga izdelajo. Projekt omogoča, da ideje mladih »izumiteljev« v vrtcih in osnovnih šolah s pomočjo študentov, dijakov in industrije postanejo resničnost.

 

Projekt MyMachine izvira iz Belgije in se izvaja od leta 2008. V Sloveniji se projekt izvaja od leta 2014 in deluje ob pomoči Inštituta »Jožef Stefan« Ljubljana.

 

Na Gimnaziji Franceta Prešerna smo pod vodstvom profesorja fizike ter ob sodelovanju študentov k projektu pristopili v preteklem šolskem letu. Naši dijaki se s tem projektom spoznavajo z robotiko in programiranjem ter pristopajo k inovativnim projektom.

 

Zaradi zahtevnosti projekta smo se odločili, da delo razdelimo na dve šolski leti. Delo poteka v naslednjih korakih:

V prvi fazi so učenci tretjega razreda OŠ Predoslje predlagali številne ideje, jih narisali ter opisali željeno delovanje sanjskega stroja. Študenti fizike, strojništva in elektrotehnike so nato pregledali otroške ideje in izbrali tisto, ki je bila najbolj zanimiva, izvedljiva, hkrati pa aktualna. Izbrali so šolsko torbo, ki bo na podlagi senzorjev samostojno sledila učencu na poti v šolo. Ideja avtonomne šolske torbe jim je bila zanimiva, saj bi rešila problem pretežke torbe marsikateremu učencu nižji razredov. Po ponovnem obisku OŠ Predoslje so učenci določili ime šolske torbe – Senzorski kovček, spisali pesmico ter iz stiropora in kartona izdelali maketo šolske torbe. Podrobnejše delovanje avtonomne šolske torbe sta nato zasnovala dipl. fizika Tadej Legat in Damjan Delač ter izbrala potreben material za samo izvedbo. Naši dijaki bodo na podlagi zasnove in predlaganega delovanja izdelali in realizirali idejo avtonomne šolske torbe.

 

Projekt je v izvedbeni fazi, v kateri se naša dijaka, Aljaž Plahuta (3. A) in Tadej Hrovat (2. A) pod mentorstvom Tadeja Legata, učita uporabe in programiranja elektronike, na podlagi katere bo delovala avtonomna šolska torba. V okolju Arduino programirata ultrazvočne in infrardeče senzorje, s pomočjo katerih bo šolska torba samostojno sledila učencu na poti v šolo, hkrati pa bodo preprečevali zaletavanje torbe v ovire in morebiten padec s pločnika. Učita se krmiljenja električnih motorjev in spoznavata uporabo novejših litij – ionskih baterij, hkrati pa pridobivata spretnosti dela s spajkalnikom in drugimi orodji. Ostali dijaki se jima bodo kmalu pridružili pri načrtovanju, oblikovanju in izdelavi avtonomne šolske torbe, katera bo dokončana v mesecu juniju, ko bodo dijaki predstavili svoj izdelek na zaključni predstavitvi MyMachine v Ljubljani.